Największy wzrost odwiedzin zanotowały sieci, w których ruch wzrósł o 3,6% rok do roku. Osiedlowe sklepy spożywcze klienci odwiedzali o 0,3% częściej. Warto jednak pamiętać, że mają one ponad 60% udziału w ruchu. Dla porównania, dyskonty odpowiadają za 20%.
Jak jednak wynika z badania największy wzrost dotyczy supermarketów, bowiem ruch w tego rodzaju placówkach handlowych wzrósł o 11,5%, O 10,3% zwiększył się ruch w dyskontach oraz o 1% w hipermarketach.
– W ostatnich miesiącach widać wzrost liczby wizyt klientów w sklepach stacjonarnych. Jest to ciekawe odwrócenie trendu zakupów online, także spożywczych, wywołanego pandemią w 2020 r. – mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska. – Ze względu na utrzymującą się na dość wysokim poziomie inflację i – tym samym – wysokie ceny Polacy coraz częściej dokonują przemyślanych zakupów, a coraz mniej kupują na zapas – dodaje. Poza tym to, co przyciąga coraz częściej klientów do fizycznych sklepów, to między innymi promocje.
Z badania dowiadujemy się także, że średni czas przebywania w placówce handlowej wyniósł 9:26 minuty. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to 9:23.
źródło: Rzeczpospolita
Oprac.: Klaudia Walkowiak