Franczyza jest jako koncept jedyną formułą, która może się skutecznie, w długim terminie zmierzyć z dyskontami. Widać też potencjał rozwoju branży gastronomicznej – to długoterminowy trend, który jest związany z konsumenckim zwyczajem jadania coraz częściej poza domem.
– Widzimy wiele możliwości rozwoju na rynku handlu na rzecz klienta profesjonalnego – w tym gastronomicznego. Rośnie udział produktów zamawianych przez aplikacje – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Dominik Branny, Prezes Makro Polska. – W MAKRO to poziom sięgający 75-80%, co potwierdza wzrost znaczenia e-commerce w aktywnej dystrybucji. Naszym celem strategicznym z jednej strony jest rozwój franczyzy, aby wyposażyć naszych klientów z sektora handlu detalicznego (Traders) w konkurencyjne narzędzia. Z drugiej strony kluczowy jest również rozwój oferty dla przedstawicieli branży gastronomicznej – jednak nie tylko i wyłącznie handlowej z perspektywy asortymentu, ale przede wszystkim w zakresie dodatkowych narzędzi. Przykładem mogą być rozwiązania cyfrowe służące do rezerwacji miejsc, aplikacje do zamawiania czy strony internetowe. To ma być skuteczny ekosystem wspierający przedsiębiorców w obszarze zarządzania kosztami funkcjonowania biznesu oraz budowania konkurencyjności. Obok rozwiązań cyfrowych dla naszych klientów z branży gastronomicznej dostępna jest także formuła Akademii Inspiracji. To miejsce, w którym spotykamy się z naszymi profesjonalnymi klientami – analizujemy, w jaki sposób optymalizować foodcost czy poszukujemy nowych rozwiązań. W Akademii Inspiracji nasi pracownicy poznają lepiej potrzeby klientów, którzy korzystają z produktów marek własnych. Warto podkreślić, że stanowią one już 20% obrotu MAKRO Polska, a w segmencie gastronomii więcej niż 30% – zaznacza Branny.
źródło: eNewsroom
oprac.: red.