Poradnik Handlowy
Przegląd informacji
ze świata FMCG
13.092018
Kategorie: Producenci

Ewolucja na rynku mąki

Tegoroczna susza może mieć przełożenie na cenę mąki. Wprowadzanie nowych odmian powoduje, że rynek rozwija się, chociaż najpopularniejszym rodzajem nadal pozostaje klasyczna mąka pszenna. Ze względu na zmieniające się upodobania klientów firmy coraz częściej rozszerzają swoje portfolia produktowe.

Według danych GUS w poprzednim roku w Polsce wyprodukowano ponad 1,76 mln ton mąki. Oznacza to wzrost o ponad 20% od 2010 r. Wyniki te napędzane są przez branżę produkcyjną, m.in. zakłady pieczywa mrożonego. Duże zapotrzebowanie ma także branża HoReCa. Jest to sprzedaż w sektorze B2B, niewidoczna w sklepach.

Ze względu na zmieniające się przyzwyczajenia zakupowe, związane ze zmianą diety, kurczy się rynek mąki pszennej, sprzedawanej w jednokilogramowych opakowaniach. Zwiększa się jednak sprzedaż wyrobów mącznych, jak makarony czy ciastka. Żeby zniwelować spadki sprzedaży mąki pszennej na rynek wprowadzane są inne odmiany, jak ryżowa, orkiszowa czy owsiana.

Ceny mąki są najwyższe od 2013 r., jednak ze względu na tegoroczną suszę i niższe zbiory mogą one jeszcze wzrosnąć. Może mieć to przełożenie również na ceny innych produktów, w których wykorzystuje się mąkę.

Źródło: Puls Biznesu

Foto: Pixabay

Tagi: ,
2017 Poradnik handlowy. Wszystkie prawa zastrzeżone