Obecnie na eksport trafia ok. 30% produkcji SM Mlekpol – głównie do państw UE, ale także krajów, które nie prowadzą wystarczającej produkcji mleka, by zaspokoić potrzeby swoich mieszkańców. W tym obszarze Spółdzielnia skupia się na promocji produktów o długim terminie przydatności do spożycia.
Mleko UHT Łaciate, Happy Barn i Milcasa – to trzy główne marki Mlekpolu, które są obecne na rynku chińskim zarówno na platformach e-commerce, w kanale HoReCa, jak i w kanałach tradycyjnych, np. supermarketach.
– Dzięki nowoczesnym technologiom i wysokiej specjalizacji produkcji w naszych zakładach przetwórczych jesteśmy w stanie odpowiadać na potrzeby różnych rynków. Instytut Innowacji Przemysłu Mleczarskiego w Mrągowie wspiera nas w tym zakresie, dlatego Mekpol nie boi się nowych wyzwań i chętnie rozwija eksport. W China-CCE uczestniczyliśmy po raz pierwszy, jednak z uwagi na tak duże zainteresowanie produktami Mlekpolu, mamy nadzieję, że targi te staną się stałym punktem w naszym kalendarzu – podsumowuje Dyrektor Piotr Jankowski.
Wyjazd zorganizowany został w ramach współpracy z Izbą Przemysłowo-Handlową Polska-Azja.