Poradnik Handlowy
Przegląd informacji
ze świata FMCG
9.102017
Kategorie: Detal/Hurt, Gospodarka

Zachowania zakupowe Polaków

Ile procent Polaków robi zakupy przez Internet? Jak płeć wpływa na zachowania zakupowe? Jak ludzie przygotowują się do zakupów? Tego wszystkiego można się dowiedzieć z infografik portalu HRS.

Wielu internautów korzysta z sieci kierując się efektem ROPO. Polega on na wyszukiwaniu produktów w Internecie, a następnie kupowaniem ich w sklepach stacjonarnych.

Zaskakujące jest to, że bardziej podatni na obniżki cen są mężczyźni. Z kolei tylko 14% Polaków nie przygotowuje się do robienia zakupów. Reszta sporządza listę zakupów, przegląda gazetki, strony internetowe sklepów lub porównują ceny w różnych sklepach.

Klienci dzielą się na zbieraczy oraz łowców. Zbieracze działają impulsywnie i dużą uwagę przywiązują do wyglądu produktu. Łowcy z kolei analizują zalety i wady produktów, żeby wybrać jak najlepszą „zdobycz”.

Foto:pixabay

Tagi: ,
2017 Poradnik handlowy. Wszystkie prawa zastrzeżone